כל מה שאתה צריך לדעת על Apple Homekit

Apple HomeKit היא מערכת אוטומציה ביתית אינטואיטיבית שמקלה מאי פעם לשלוט על התאורה, מכשירי החשמל, האבטחה ועוד של הבית שלך. HomeKit היא פלטפורמה משולבת המאפשרת למשתמשים להתחבר בצורה מאובטחת, לשלוט ולהפוך את המוצרים הביתיים שלהם לאוטומטיים עם פרוטוקולים ותקנים נפוצים. HomeKit גם מאפשר למשתמשים לשתף את ההגדרות, ההעדפות וזכויות הגישה של הבית שלהם עם בני משפחה וחברים מהימנים. HomeKit היא אופציה מצוינת למי שמחפש להפיק את המרב מהגדרת האוטומציה הביתית שלהם. עם מערכת זו, אתה יכול להתאים בקלות הגדרות ולשלוט במכשירים מכל מקום. במאמר זה, נסקור את כל מה שאתה צריך לדעת על Apple HomeKit, מהיסודות ועד לתכונות מתקדמות. נדון בתהליך ההתקנה של HomeKit, במכשירים תואמים ובאפליקציה שמאפשרת הכל. אז בואו נתחיל ולחקור את העולם של Apple HomeKit!

תהליך התקנה של HomeKit

השלב הראשון בתהליך ההגדרה של HomeKit הוא יצירת חשבון באפליקציית Apple Home. חשבון זה ישמש כדי לאפשר שליטה במכשירים במספר מכשירים. כדי להתחיל, תצטרך להפעיל לפחות iOS 11.3. אתה יכול גם לגשת אל HomeKit אם מותקנת גרסה עדכנית של macOS, watchOS או tvOS. לאחר יצירת החשבון שלך, תצטרך לבחור "בית" כסוג המכשיר. לאחר שתעשה זאת, תתבקש להזין את שם הבית שלך ולבחור את מיקומו. אתה יכול גם ליידע את אפל אם יש חיות מחמד או אנשים עם מצבים רפואיים שמתגוררים בביתך. לאחר מתן מידע זה, תוכל להתחיל להוסיף מכשירים למערכת שלך.

התקני HomeKit תואמים

מכשירים תואמי HomeKit נועדו לעבוד עם אפליקציית Home של אפל ואחד עם השני. לפני רכישת מכשיר חדש, ודא שהוא תואם HomeKit. אתה יכול לעשות זאת על ידי קריאת פרטי המוצר או בדיקה באתר האינטרנט של האפליקציה. בנוסף, כל מוצר שנמכר או מיוצר על ידי חברת אפל יגיע עם חותם "עובד עם Apple HomeKit". הנה כמה מהמוצרים הפופולריים ביותר התומכים ב-HomeKit:

- תאורה - ניתן להשתמש ב-HomeKit כדי לשלוט ולקבוע לוחות זמנים למערכות תאורה חכמות. זה כולל נורות, נורות עם דימרים ומתגי קיר.

- אודיו - ניתן לשלוט במערכות שמע, רמקולים, רמקולים חכמים ועוד.

- אבטחה - ניתן להשתמש ב-HomeKit כדי לשלוט במערכות אבטחה חכמות ומנעולי דלתות.

- לחות - אתה יכול להשתמש ב-HomeKit כדי לשלוט בחיישני לחות, מסיר לחות ומטהרי אוויר.

- איכות אוויר - אתה יכול להשתמש ב-HomeKit כדי לשלוט בחיישני איכות אוויר, מטהרי אוויר ומזגנים.

- טמפרטורה - אתה יכול להשתמש ב-HomeKit כדי לשלוט בתרמוסטטים, תקעים חכמים וחיישני טמפרטורה.

- מאווררים - ניתן להשתמש ב-HomeKit כדי לשלוט על מאווררים ומאווררי תקרה חכמים.

- אחר - אתה יכול להשתמש ב-HomeKit כדי לשלוט בדלתות מוסך, ספרינקלרים, שואבי אבק ועוד.

אפליקציית HomeKit

אפליקציית Home היא המרכז העיקרי לשליטה, הגדרה וניטור המכשירים התומכים ב-HomeKit. באפליקציית Home, תוכל ליצור סצנות, להוסיף אביזרים ולהציג את האוטומציות של HomeKit שלך. אתה יכול גם להגדיר אביזרים חדשים ולהזמין משתמשים אחרים לשלוט בבית שלך. אתה יכול לגשת לאפליקציית Home באייפון, אייפד ו-iPod touch שלך. אתה יכול גם לגשת לאפליקציה במחשב ה-Mac שלך עם OS X 10.14 לפחות. ב-Apple TV, אתה יכול להשתמש באפליקציית Home בדור הרביעי של Apple TV או חדש יותר עם tvOS 11 ומעלה. עם זאת, האפליקציה Home אינה זמינה כעת במחשבי Windows. אתה יכול להשתמש בדפדפן אינטרנט כדי להציג את המכשירים וההגדרות התומכים ב-HomeKit, אבל לא תוכל לשלוט באופן מלא בבית שלך.

הגדרת אוטומציות של HomeKit

אוטומציות של HomeKit הן כללים שנועדו להפעיל פעולות על סמך תנאים מוגדרים מראש. אוטומציות אלה יכולות לשמש כדי לשלוט בבית שלך ולנהל בצורה חכמה את המכשירים שלך. אתה יכול ליצור עד 10 שגרות אוטומציה עם HomeKit. אתה יכול גם לערוך אוטומציות קיימות ולמחוק כל מה שאתה לא רוצה. בעת הגדרת שגרות אוטומציה, זכור את הטיפים הבאים:

- צור שגרה לכל אחד מהצרכים שלך. לדוגמה, אתה יכול ליצור אחד לעמעום האורות, אחד לכיבוי האורות ואחד לנעילת הדלתות.

- כל שגרה יכולה לכלול אביזרים מרובים. לדוגמה, אם יש לכם מנעול לדלת, אורות ומזגן, תוכלו להשתמש בכל אחד מהם באוטומציה אחת.

- לכל שגרה יכולים להיות גם מספר טריגרים. לדוגמה, אתה יכול ליצור אוטומציה שמדליקה את האורות כאשר אתה פותח את הדלת ומכבה את האורות כאשר אתה נועל את הדלת.

HomeKit Security

למכשירי HomeKit יש אבטחה מובנית כדי להגן על הבית והמכשירים שלך מפני גישה לא מורשית. למרות שלמכשירים יש אבטחה, אין להם הצפנה. המשמעות היא שהמידע המועבר בין המכשיר לטלפון שלך אינו מוצפן. זה אומר שמישהו יכול לפרוץ למכשיר שלך ולשלוט בבית שלך מרחוק. אתה יכול להימנע מכך על ידי שימוש בחיבור VPN. בנוסף לחיבור VPN, אתה יכול להבטיח שמכשירי HomeKit שלך מאובטחים ככל האפשר עם מערכות אבטחה של רשת ביתית. מערכות אלו יכולות להגן על הבית שלך מפני תעבורה לא רצויה, התקפות זדוניות וגישה לא מורשית. הם גם מגנים על הרשת שלך על ידי ניטור תנאי הרשת ומתן התראות בזמן אמת כאשר משהו לא שגרתי. היכן שזמין, HomeKit תומך בפעילות הדדית עם מערכות אבטחה של צד שלישי באמצעות פרוטוקול HomeKit שלה, המספק שיטה מאובטחת לשליטה במכשירי הבית שלך ממכשירי iOS או אביזרים של צד שלישי התומכים ב-HomeKit.

שליטה מרחוק במכשירי HomeKit

אם יש לך בית מחוץ לבית, אתה עדיין יכול להשתמש במכשירים התומכים ב-HomeKit. כל שעליך לעשות הוא להיכנס ל-iCloud.com, ללחוץ על הקישור "הבית שלי" ולבחור "גישה מרחוק". לאחר מכן, תתבקש לספק קוד סיסמה. לאחר מכן תוכל להשתמש באפליקציית Home באייפון שלך כאילו היית בבית. אתה יכול גם להשתמש בשלט הבית כדי לשלוט בבית מרחוק ממחשב Mac או iPad. אם אין לך בית מחוץ לבית, אתה עדיין יכול להשתמש בבית מרחוק. אפל מאפשרת לך לתת לאחרים גישה לבית שלך. אתה יכול לאפשר גישה לבית שלך מרחוק על ידי כניסה ל-iCloud.com ולחיצה על "גישה לבית". לאחר מכן תוכל לבחור בלחצן "שתף את הבית שלי". אתה יכול גם להזמין אחרים לשלוט בבית שלך מרחוק באמצעות אפליקציית Home. אתה יכול לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתור "בית", הקשה על "גישה מרחוק" ולאחר מכן לחיצה על "הזמן חברים". כאן, אתה יכול ליצור קוד הזמנה ייחודי שניתן להשתמש בו כדי לגשת לבית שלך מרחוק. אתה יכול גם לבטל את הגישה לבית שלך בכל עת על ידי לחיצה על "הזמן חברים" ולחיצה על "הסר" ליד האדם שברצונך להסיר.